The running baker likes rye bread!

Published 2014-03-27 in My bakery, The running baker,

The running baker fokuserar på rågbröd och levererar imorgon fredag 28 mars. Jag bakar och springer (inom Basel stad), du betalar och njuter! Jag kommer att baka:
  • 2 st grova rågsurdegsbröd kryddade med kummin. Grovt, syrligt och nordiskt.
  • 2 st rågsurdegsbröd fullproppade med tranbär, solrosfrön och annat "gött"
Pris: 5 franc per bröd.
Leveranstid: fredag 28 mars mellan kl 15-18 (för Engelbergbor: se PS)
Du säkrar ditt/dina bröd genom att skriva en kommentar till det här inlägget med vad du vill ha, när du vill ha det och vart du vill ha det levererat. Jag konfirmerar din beställning. 
 
PS. Engelbergsleverans kan ev. lösas - låt mig veta ifall du vill ha brödet levererat dit!
 

 
The running baker focuses on rye bread and will be delivering tomorrow Friday 28th March. I bake and run (within the city of Basel), you pay and enjoy! I will be baking:
  • 2 rustic rye sourdough breads with caraway. A bit of nordic feel to these breads.
  • 2 rye sourdough breads with cranberries, sunflower seeds and other good stuff
Price: 5 francs per bread
Delivery time: Friday 28th March between 3-6 pm
You make sure to get your bread/s by writing a comment to this post indicating which bread/s you want, when you want it and where you want it delivered. I will confirm your order.
 
 

Comments


Posted by: Emily

Published 2014-03-27 16:26:08

Hej Anna,
pratade med Teo, och vill gärna prova på detta. Fin sajt du har, förresten.
Jag gillar rågsurdegsbröd, men helst utan kummin, frön eller bär. Kan du baka en sådan eller är det för tråkigt? :)
Annars får jag kolla en annan vecka.
Kram Emily (från IKEA)

Svar: Hej Emily! Kul att du vill prova! Jag kan fixa ett grovt rågsurdegsbröd till dig utan kummin, inga problem. Var och när vill du ha det levererat? Ha en fin kväll!
Anna


Posted by: Sara

Published 2014-03-27 21:24:17

Halla
Beställer gärna ett surdegsbröd med Tranbär mm. Om brödet är klart runt 13.00 sa kan jag svänga förbi dig och hämta upp det. Om det är för tidigt, sa skulle det vara perfekt med leverans till Engelberg.

kram
Sara

Svar: Hej Sara! Bokar ett bröd till dig! Brödet kan levereras till Engelberg, återkommer om tid!
Anna


Posted by: Desiree

Published 2014-03-27 22:43:55

Hej Anna,

Jag vill gärna prova några av dina goda bröd. Vill gärna ha ett grovt rågsurdegsbröd och ett vanligt rågsurdegsbröd. Kommer att vara hemma mellan 15 och 18 så kommer du någon gång då så funkar det fint.

Jag bor på Spitzwaldstrasse 141 i Allschwil. Ligger precis på gränsen till Baselstad och Baselland. Gula huslängor. Kan möta upp dig vid gästparkeringen som ligger mellan huslängorna framför ett dagis. Du kan sms:a mig på 0787-262 166 så möter jag dig där. Lite klurigt att hitta rätt nummer bland alla dessa huslängor.

Svar: Hej Desiree! Vad roligt att du vill testa! Jag bokar ett av varje sort till dig. Det grova rågsurdegsbrödet blir dock utan kummin pga en speciabeställning, hoppas det är ok. Jag sms:ar dig exakt tid senare under dagen. Ha det fint!
Anna


Posted by: Emily

Published 2014-03-28 09:06:32

Hej igen, ledsen för sent svar. Tack för specialaren. Jag bor pa Delsbergerallee 22 i Gundeli, ner mot M-parc. Hemma idag sa du kan komma när som helst efter 13 helst före 17. Funkar det för dig? Mitt mob nr är 0796 270 363. Kram Emily

Svar: Hej Emily! Ingen fara alls. Jag kommer till dig mellan 13-17. Skickar ett sms när jag vet mer exakt ankomsttid. Ha en fin dag!
Anna


Posted by: Emily

Published 2014-04-11 12:02:44

Hej Anna,
ville bara säga att brödet var inte bara vackert utan även väldigt gott. Jag har tipsat folk om dig och kommer att höra av mig igen.
Ha en fin helg!
Emily

Svar: Hej Emily! Kul att du gillade det och tack för att du gjort lite reklam ! :) Jag kommer nog att köra The running baker nu på fredag igen! Annonserar här på bloggen.
Anna

Comment this post
Will not be published

brevfranbageriet ELSEWHERE

    Follow me on  Bloglovin Kolla mitt inspirationsgalleri på Pinterest




CATEGORIES



ARCHIVE




THE BAKER

My profile pictureI am a Swede living in Switzerland and I love to make bread, especially slow sourdough bread. One day I want to open my own bakery and meanwhile I am exploring and experimenting with recipes and techniques to collect as much knowledge as possible. The blog is my note board to keep track of all I want to learn.



    Matbloggstoppen