The running baker - summer delivery on Friday!

Published 2014-06-25 in My bakery, The running baker,

The running baker levererar på fredag 27 juni. Jag bakar och springer (inom Basel stad), du betalar och njuter! Jag kommer att baka:
  • 4 st midsommarfavoriter - "sillabröd" (eftersom jag fick sån bra feedback på midsommarfesten!), mörkt rågsurdegsbröd med fin sötma, kummin och en gnutta kaff. Passar bra till sillen, eller bara med smör och ost!
  • 2 st maffiga och saftiga surdegsbröd med nyttiga chiafrön och gyllene linfrön. Bästa frukostbrödet!
Pris: 5 franc per bröd.
Leveranstid: fredag 27 juni mellan kl 14-17.00 (OBS! Kan lämna i postboxen ifall du inte är hemma)
Du säkrar ditt/dina bröd genom att skriva en kommentar till det här inlägget med vad du vill ha, när du vill ha det och vart du vill ha det levererat. Jag konfirmerar din beställning. 
 


 
The running baker will be delivering bread on Friday 27th June. I bake and run (within the city of Basel), you pay and enjoy! I will be baking:
  • 4 midsummer favourites - "the herring bread" (because I got such good feedback on the midsummer party), dark rye sourdough bread with a nice sweetness, caraway and a hint of coffee. Goes well with herring or just some butter and cheese!
  • 2  massive and yummy sourdough breads with nutritious chia seeda and golden flax seeds. The best breakfast bread!
Price: 5 francs per bread
Delivery time: Friday 27th June between 2 - 5 pm (Can leave it in your post box if you're not home)
You make sure to get your bread/s by writing a comment to this post indicating which bread/s you want, when you want it and where you want it delivered. I will confirm your order.
 

Comments


Posted by: Desiree

Published 2014-06-25 17:46:06

Hej Anna,

Jag tar gärna ett sillabröd och sedan också ett surdegsbröd med nyttiga chiafrön och linfrön som lät jättegott.

Kram
Desiree

Svar: Hej Desiree! Tack för beställningen! Reserverar ett av varje till dig.
Anna


Posted by: Frida

Published 2014-06-25 18:29:26

Jag tar också gärna ett av varje!
Hälsar
Frida

Svar: Hallå Frida! Ett av varje är ditt! Tack för beställningen!
Anna


Posted by: Henrietta

Published 2014-06-25 19:55:55

Hej! Jag tar ett midsommarbröd :)

Svar: Henrietta, ett midsommarbröd levereras till dig på fredag! Tack för beställningen!
Anna


Posted by: Anne

Published 2014-06-25 19:56:55

Hi! I take one Midsummer bread

Svar: Hi Anne, the last midsummer bread is yours! Thanks for the order!
Anna


Posted by: Anneli

Published 2014-06-26 07:34:22

Eftersom jag inte hann med i denna svängen så bokar jag gärna ett surdegsbröd till nästa leverans:) ingen press men vi är många som gillar dina mästerverk.

Svar: Hej Anneli! Ja, bröden gick väldans snabbt den här gangen! :) Jag kommer att baka nästa fredag igen och lägger upp annons pa bloggen nästa onsdag!
Kram!
The running baker
Anna


Posted by: Emily

Published 2014-06-26 09:02:56

Hej Anna,
verkar som om jag inte hann med denna gangen. Jag tar gärna ett maffigt surdegsbröd, antar det blir nästa runda. :)
Tack pa förhand!
Emily

Svar: Hej Emily, Ja, de försvann snabbt denna runda! Jag kommer att baka nästa fredag igen och lägger upp annons pa bloggen nästa onsdag. Titta gärna in da!
Kram!
The running baker
Anna


Posted by: Anonym

Published 2014-06-29 14:13:54

Har nu provat båda brödsorterna från helgens bak. Två fantastiska bröd på alla sätt. Surdegsbrödet med chia,lin, sesam och solrosfrön var saftigt, gott och alldeles ljuvligt. Härlig tyngd och knaprig känsla. Passar både till frukost liksom till mat.
Midsommarbrödet är ett bröd som överraskade och gjorde mig förälskad. Ett riktigt Sverige bröd som smakar som den ljvligaste limpa med sin sötma. Ett bröd jag gärna njuter av fler gånger under året och inte bara till midsommar eller sill.

Bästa upptäckten i år har varit ditt bageri Anna. Lyxigt och så mycket njutning och smaker.

Svar: Tusen tack för det fina omdömet, Desiree! Det värmer mitt bagarhjärta!
Anna


Posted by: Desiree

Published 2014-06-29 14:14:36

Det var jag Desiree som postade kommentaren ovan. Glömde visst bort att fylla i mitt namn. Sorry.

Comment this post
Will not be published

brevfranbageriet ELSEWHERE

    Follow me on  Bloglovin Kolla mitt inspirationsgalleri på Pinterest




CATEGORIES



ARCHIVE




THE BAKER

My profile pictureI am a Swede living in Switzerland and I love to make bread, especially slow sourdough bread. One day I want to open my own bakery and meanwhile I am exploring and experimenting with recipes and techniques to collect as much knowledge as possible. The blog is my note board to keep track of all I want to learn.



    Matbloggstoppen