Istanbul!

Published 2014-06-10 in General,

I helgen var vi i Istanbul för att gå på bröllop. Vilken underbar stad! Jag älskade människomyllret (med omkring 15 milj invånare myllrar det rätt bra), böneutropen (även om de väckte mig vid 04.30), bazaarerna (har saknat att pruta!) och det turkiska kaffet (starkt, lite rökigt, och sött! Även teet i Turkiet är riktigt, riktigt bra). Kan definitivt tänka mig att åka tillbaka till Istanbul, bl.a. för det här:
 
Överallt kan man köpa sesambeströdda "kringlor" och den andra
fluffigare varianten i mitten. Överallt fanns dem och överallt köpte jag dem!
 
Hasselnötter och torkade aprikoser av oslagbart bra turkisk kvalité,
köpta i en av alla nöt/frukt/turkish delight-butiker
 
Vedugnen på restaurangen Datlı Maya - en grymt trevlig restaurant
full av varm, kärleksfull, turkisk matglädje
 
PS. Kolla fler Istanbulbilder på mitt instagramkonto brevfranbageriet
 

Comments


Posted by: Desiree

Published 2014-06-12 16:43:49

Hej Anna, vad spännande med bröllop i Istanbull. Det är en stad som jag länge velat besöka. Jag hoppas på att få chansen att komma dit någon gång framöver. Jag har en liten förfrågan till dig och undarar om du har någon mailaddress som jag kan kontakta dig på?

Ha det gott
Desiree

Svar: Hej Desiree! Ja, Istanbul var definitivt värt ett besök. Du kan maila mig på [email protected]
Anna

Comment this post
Will not be published

brevfranbageriet ELSEWHERE

    Follow me on  Bloglovin Kolla mitt inspirationsgalleri på Pinterest




CATEGORIES



ARCHIVE




THE BAKER

My profile pictureI am a Swede living in Switzerland and I love to make bread, especially slow sourdough bread. One day I want to open my own bakery and meanwhile I am exploring and experimenting with recipes and techniques to collect as much knowledge as possible. The blog is my note board to keep track of all I want to learn.



    Matbloggstoppen