Vilket är Paris bästa bageri?

Published 2014-01-14 in General,

 
På torsdag kväll hoppar jag på tåget till Paris och möter upp Teo som har varit där och jobbat. Eftersom torn och bågar och bastiljer redan prickats av under tidigare Parisbesök kan fokus nu läggas på viktiga saker: bagerier och skor. Läsaren lämnas att gissa vem av oss som har vilket intresse.
 
För min del har jag gjort massiv research på Paris bästa och mest inspirerande bagerier, mailade bl.a. den franske bagaren/Sébastien Boudet och fick ett par bra tips. Har även kollat upp adressen till bageriet med Frankrikes bästa baguette 2013. I förmiddags slog jag således ihop vår research och med en grön, en röd och en blå penna och märkte jag ut bagerier (grön), pretentiösa gubbskoaffärer (röd) och trevliga barer/restauranger (blå) på en Pariskarta. Det sistnämnda intresset är gemensamt. Hur som helst, det blev mest grönt. 
 
Jag kommer att dela med mig av Paristipsen på bloggen om en dryg vecka - håll utkik!
 

Comments


Posted by: Anonym

Published 2014-01-14 20:47:43

Tycker röda markeringar kan avvakta:) christina


Posted by: Lisa

Published 2014-01-15 20:31:28

Åh vilken rolig resa! Ser fram emot att se bilder här och på Instagram! Ät en croissant åt mig!

Svar: Ska försöka instagramma när jag har uppkoppling!
Anna


Posted by: Nybbe

Published 2014-01-21 22:46:04

Hejsan,
Det ser alltså ut som det brinner ett större intresse för att se bagerier än att tillbringa romantiska stunder i kärlekens stad... :-)
Eller du hittade kanske romantiska bagerier, som ev sålde skor som "extra-sortiment"
Ser fram emot att få läsa vad det blev av er långhelg här i paris!
Hälsningar Nybbe

Svar: Haha, vi lyckades hitta en fin balans mellan skor, bröd och romantik tycker jag ändå :) Inlägg om Parishelgen är "under produktion" och publiceras snart! Håll utkik!
Anna

Comment this post
Will not be published

brevfranbageriet ELSEWHERE

    Follow me on  Bloglovin Kolla mitt inspirationsgalleri på Pinterest




CATEGORIES



ARCHIVE




THE BAKER

My profile pictureI am a Swede living in Switzerland and I love to make bread, especially slow sourdough bread. One day I want to open my own bakery and meanwhile I am exploring and experimenting with recipes and techniques to collect as much knowledge as possible. The blog is my note board to keep track of all I want to learn.



    Matbloggstoppen