Shoppingfynd och synd

Published 2013-11-01 in Baking, General,

Jag var nere på stan idag för att klacka om skor, lämna in bilpapper som skulle till någon instans och hämta upp ett skrivbordsunderlägg vi hade beställt. På hemvägen bara råkade jag halka in på en liten butik som säljer alla möjliga köksattiraljer som pepparkaksformar i oändlighet, skopor i alla storlekar man kan tänka sig, borstar, ugnsformar, och verktyg för ändamål jag inte ens visste fanns - jag känner mig som ett barn i en godisbutik och vill ha ALLT när jag går in där. Lyckades dock behärska mig och kom hem med tre saker jag faktiskt behövde: ett galler för att lägga nygräddat bröd på (mitt nuvarande är inte direkt anpassat för den brödmängd som produceras...), en ugnsform som jag behöver för morgondagens vita "brownies", och en hålslev:
 
 
Sen kom jag hem med det här också:
 
 
Känns som om jag syndat. Skäms nästan när jag tittar bort mot surdegarna som står och bubblar så fridsamt på bänken... För att försvara mig så är det såhär: på måndag är det vinklubb hemma hos oss. Vi är med i en liten nystartad vinklubb - FinVin - där vi testar viner från olika länder (väldigt mycket alkoholumgänge i vårt liv nu... :). På måndag kväll träffas vi hemma hos oss och till vinet ska det även bjudas på mat med anknytning till landet. Nu vill jag inte avslöja vilket land vi valt ifall någon FinVin:are skulle kika in här, men en ingrediens i maten som vi tänkte laga är vitt formbröd. Okej, jag hade ju kunnat baka eget vitt formbröd. Men nej, jag köpte det. Så! Nu har jag biktat mig och är fri från synd.

Comments


Posted by: Lisa

Published 2013-11-02 19:55:31

Nyfiken på de vita brownisen. Hoppas de blev goda, vilket de med all säkerhet blev!


Posted by: Anonym

Published 2013-11-04 15:18:02

Kan man få en bild på skrivbordsunderlägget också???? Ditt skapande innefattar så mkt. Kram

Svar: Kan absolut skicka en bild till den som frågar...vem är du? :)
Anna


Posted by: Maria

Published 2013-11-11 17:40:45

Åh!!!! Om vi ändå bodde i samma land! Hade älskat att ha en fin-vin klubb med er!! Lite lustigt nog så drack vi ett fantastiskt dessertvin igår kväll- ett Nederburg från Sydafrika :)

Svar: Jaha! Vad fick det för betyg på en skala 1-4? :)
Anna

Comment this post
Will not be published

brevfranbageriet ELSEWHERE

    Follow me on  Bloglovin Kolla mitt inspirationsgalleri på Pinterest




CATEGORIES



ARCHIVE




THE BAKER

My profile pictureI am a Swede living in Switzerland and I love to make bread, especially slow sourdough bread. One day I want to open my own bakery and meanwhile I am exploring and experimenting with recipes and techniques to collect as much knowledge as possible. The blog is my note board to keep track of all I want to learn.



    Matbloggstoppen