The running baker - Solros/tranbärsbröd och dinkellevain

Published 2013-12-04 in My bakery, The running baker,

The running baker's första leverans sker på fredag 6 december!
Jag kommer att baka:
- 2 rågsurdegsbröd fulla med tranbär, solrosfrön och annat "gött"
- 2 ljusa levainbröd på dinkel och vete, perfekt till Basler Zeitung på lördag morgon!
Pris: 5 franc per bröd.
Leveranstid: mellan kl 15-18.
Du säkrar ditt/dina bröd genom att skriva en kommentar med vad du vill ha, när du vill ha det och var du bor.
 
 

Comments


Posted by: Lucia Fülscher

Published 2013-12-05 08:21:47

Anna jag bokar gärna ett rågbröd! Får jag möta upp den springande bagaren på en springtur efter fyra?

Svar: Ok, ett rågbröd bokat till Frau Fülscher! Jag kommer till dig kl 16.00 och sen kan vi fortsätta leveransrundan ihop!
Anna


Posted by: Frida

Published 2013-12-05 09:09:48

Jag bokar gärna ett surdegsbröd! Kan vi ta det vid 18? Då kan du få ert vin med dig! Sevogelstrasse 56! :) Gud sicken bra ide!

Svar: Ett rågsurdegsbröd bokat till dig, Frida! Jag kommer kl 18 och så plockar jag upp vinet då också.
Anna


Posted by: Teo

Published 2013-12-05 09:28:13

Måste jag boka ett bröd för min lördagsfrukost eller vågar jag luta mig tillbaka i antagandet att du tar höjd för eget behov i produktionsplaneringen?

Svar: :) Möjligt att vi får knapra på frysförråden ifall alla nybakta bröd bokas...
Anna


Posted by: Lisa

Published 2013-12-05 13:43:44

Vilken toppenbra idé! Önskar jag oxå kunde boka en leverans.

Svar: Vi får ordna det i jul när "The running baker" befinner sig på nordligare breddgrader ;)
Anna


Posted by: Henrik

Published 2013-12-05 17:51:54

Hej Anna,

Ett bröd av rang tack.

Vänliga hälsningar,
Henrik

Svar: Ett bröd av rang till Herr Modin - det ska bli! Det blir ett långjäst levainbröd på vete och dinkel. Satte det just på jäsning! Funkar kl 17.00 som leveranstid?
Anna


Posted by: Erik o Anna

Published 2013-12-05 22:01:52

Sista brödet är taget!!


Posted by: The running baker

Published 2013-12-06 10:04:17

Alla bröd bokade - grymt kul på premiäromgången av The running baker! Laddar inför leveranserna nu!


Posted by: Karl-Johan

Published 2013-12-06 15:32:40

Anna, du har gett bagladyn nytt ansikte!

Svar: Tack! (tror jag?) :)
Anna


Posted by: Anna och Erik

Published 2013-12-10 08:09:59

Tack running baker för att vi fick äran att ta emot din allra första leverans!! Vi vill helst ha dig för oss själva men inser att det vore själviskt, dina fantastiska bröd måste få upplevas av fler. Levainbrödet var supergott!!! Tack!

Svar: Vad kul att ni gillade levainbrödet! Ny leverans planeras på fredag - håll utkik!
Anna

Comment this post
Will not be published

brevfranbageriet ELSEWHERE

    Follow me on  Bloglovin Kolla mitt inspirationsgalleri på Pinterest




CATEGORIES



ARCHIVE




THE BAKER

My profile pictureI am a Swede living in Switzerland and I love to make bread, especially slow sourdough bread. One day I want to open my own bakery and meanwhile I am exploring and experimenting with recipes and techniques to collect as much knowledge as possible. The blog is my note board to keep track of all I want to learn.



    Matbloggstoppen