Drömmen om en bakery truck...

Published 2014-05-12 in Entrepreneurship, My bakery,

Är det möjligt att skapa sin egen "bakery truck"? Det håller jag på att undersöka för tillfället. Tidigare har jag varit inne på idén om ett större komplett bageri på hjul eller ett fältbageri á la armén, men jag har mer och mer slagit över till idén om en mindre, lättare sak (som man med fördel kan köra utan tungt lastbilskörkort..). Det skulle visserligen kräva ett separat kök för tillverkning av deg och bröd, men jag gillar tanken på att inleda ett samarbete med andra företagare där jag tar tillvara på outnyttjad kapacitet (pizzaugnar tidiga morgnar t.ex.) tills jag slår upp portarna till något eget.
 
Slängde just iväg ett par mail till food truck-tillverkare i Holland och Tyskland för att ta reda på hur pass anpassningsbara deras food trucks är; kan man t.ex. bygga in en ugn, eller alternativt koppla på en ugn på släp?
 
För ett par dagar sedan, på söndagspromenad längs Rhen stötte jag på det lilla ekipaget på bilden här nedanför. Den första food trucken (detta var visserligen mer en coffee truck) i Basel! Nu är det hög tid att jag skaffar en egen!
 
 

Comments


Posted by: Christina

Published 2014-05-13 20:49:07

Anna, du har så härliga idéer , känner att snart slår du till!!
Har nu varit i Spanien 10 dgr och ännu inte hittat annat än pain riche . Vi börjar sakna surdegarna därhemma ...Här behövs lite utveckling på brödfronten !
Kram c
KJ hälsar; En Espana necesitan mas orientasion de masa. Aqui evidente "sur".

Svar: Hej på er! Brödutbudet i Spanien lämnar mycket att önska alltså... Får kanske ta och svänga dit med min bagerivagn framöver! :) Spanskan verkar rulla för er i allafall! Un abrazo!
Anna

Comment this post
Will not be published

brevfranbageriet ELSEWHERE

    Follow me on  Bloglovin Kolla mitt inspirationsgalleri på Pinterest




CATEGORIES



ARCHIVE




THE BAKER

My profile pictureI am a Swede living in Switzerland and I love to make bread, especially slow sourdough bread. One day I want to open my own bakery and meanwhile I am exploring and experimenting with recipes and techniques to collect as much knowledge as possible. The blog is my note board to keep track of all I want to learn.



    Matbloggstoppen