The running baker - två nya bröd!

Published 2014-05-14 in My bakery, The running baker,

The running baker levererar på fredag 16 maj. Jag bakar och springer (inom Basel stad), du betalar och njuter! Jag kommer att baka:
  • 2 st vetesurdegsbröd med bovete och en gnutta citron - väldigt trevligt till soppa bl.a.
  • 2 st rågsurdegsbröd blåbär och linfrön - passar väldigt bra till en lagrad (schweizisk) ost
Pris: 5 franc per bröd.
Leveranstid: fredag 16 maj mellan kl 14-16.30 (OBS! Ny tid! Kan lämna i postboxen ifall du inte är hemma)
Du säkrar ditt/dina bröd genom att skriva en kommentar till det här inlägget med vad du vill ha, när du vill ha det och vart du vill ha det levererat. Jag konfirmerar din beställning. 
 


 
The running baker will be delivering bread on Friday 16th May. I bake and run (within the city of Basel), you pay and enjoy! I will be baking:
  • 2 wheat sourdough breads with buckwheat and a hint of lemon - very good with a nice soup
  • 2 rye sourdough breads with blueberries and flax seed - goes very well with a good (Swiss) cheese
Price: 5 francs per bread
Delivery time: Friday 16th May between 2-4.30 pm (NEW TIME! Can leave it in your post box if you're not home)
You make sure to get your bread/s by writing a comment to this post indicating which bread/s you want, when you want it and where you want it delivered. I will confirm your order.
 
 

Comments


Posted by: Desiree

Published 2014-05-15 14:47:10

Hej Anna,

Tack så mycket för ditt sms. Så gulligt att påminna mig. Jag känner mig så dum som fortfarande inte gett dig dina pengar för de andra två bröden. Jag vill därför passa på att beställa ett av varje sort av veckans bröd med leverans imorgon och dessutom också betala dig för de andra två bröden sedan tidigare. Jag kommer att vara hemma mellan 14 och 16:30. Vi kan mötas vid brevfacken eller så kan du ringa på dörren. Jag bor en trappa upp från brevfacken längst ner i änden som vetter mot vägen till vänster då du kommit upp för trappen på 141.
Hälsningar,
Desiree

Svar: Hej Desiree! Absolut ingen fara, vi gör ett nytt försök helt enkelt, den här gången ska vi nog lyckas! :) Kommer mellan 14-16.30 med ett bröd av varje sort! Sms:ar mer exakt ankomsttid imorgon.
Anna


Posted by: Henrietta

Published 2014-05-15 18:31:26

Hej Anna!
Åh va smarriga de låter! Jag tar gärna vetesurbrödet med citron :) jag är tyvärr inte hemma då då lämna gärna i låda. Lägger pengen i utbyte där :)
Kramar

Svar: Hej Henrietta! Bokar ett sånt bröd till dig. Lägger i lådan. Ha det fint och hoppas du gillar det!
Anna

Comment this post
Will not be published

brevfranbageriet ELSEWHERE

    Follow me on  Bloglovin Kolla mitt inspirationsgalleri på Pinterest




CATEGORIES



ARCHIVE




THE BAKER

My profile pictureI am a Swede living in Switzerland and I love to make bread, especially slow sourdough bread. One day I want to open my own bakery and meanwhile I am exploring and experimenting with recipes and techniques to collect as much knowledge as possible. The blog is my note board to keep track of all I want to learn.



    Matbloggstoppen