The running baker is back!

Published 2014-02-19 in My bakery, The running baker,

Det var ett tag sedan, men nu kör jag igen!
The running baker levererar på fredag 21 februari. Jag bakar och springer (inom Basel stad), du betalar och njuter! Jag kommer att baka:
  • 4 st "Frölosofi" - göttiga surdegsbröd med rostat linfrö, sesamfrö och solrosfrö  - "nötiga" och runda i smaken
  • 2 st Schweizinspirerade surdegsbröd med gramhamsmjöl och lagrad gruyères-ost
Pris: 5 franc per bröd.
Leveranstid: fredag 21 februari mellan kl 15-18 (för Engelbergbor: se PS)
Du säkrar ditt/dina bröd genom att skriva en kommentar till det här inlägget med vad du vill ha, när du vill ha det och vart du vill ha det levererat. Jag konfirmerar din beställning. 
 
PS. Engelbergsleverans kan ev. lösas - låt mig veta ifall du vill ha brödet levererat dit!
 

 
It's been a while, but here I go again!
The running baker will be delivering on Friday 21st February. I bake and run (within the city of Basel), you pay and enjoy! I will be baking:
  • 4 "Frölosofi" - sourdough bread with toasted flax seed, sesame seed and sunflower seed - "nutty", delicious flavour
  • 2 Switzerland-inspired sourdough breads with whole wheat and aged gruyères cheese
Price: 5 francs per bread
Delivery time: Friday 21st February between 3-6 pm
You make sure to get your bread/s by writing a comment to this post indicating which bread/s you want, when you want it and where you want it delivered. I will confirm your order.
 
 
 

Comments


Posted by: Anna o Erik

Published 2014-02-19 19:32:20

Hej running baker! Vi vill gärna ha leverans i engelberg om det går bra. Gärna ett schweizinspirerat och ett frölosofi, ett av varje alltså enligt vår vana trogen! Erik säger att du måste springa dit men inget krav för mig och jag bestämmer :)

Svar: Hej mina trognaste kunder! Jag bokar ett Frölosofi och ett Schweizbröd till er! Leverans sker på lördag, återkommer via sms om exakt tid. Ha det gott!
Anna


Posted by: Anonym

Published 2014-02-19 21:03:33

Så härligt det låter med dina goda joggingrundor. Jag kämpar med mina sura surdegar och försöker på alla sätt att få liv i dem igen efter Lunda helgen. Idag var de på väg ut men Teo lobbade för att mata dem lite till;)) så ok då! Har dock satt en ny enl jan Hedh fsk.
Tänker på dig i helgen! Kram c

Svar: Mata på bara! De kan behöva lite intensiv uppmatning efter en tids vila. Hörde om någon som fått liv i en surdeg som stått i en källare i ett halvår...
Anna


Posted by: Sara

Published 2014-02-19 21:19:44

Hej hej! Vi beställer gärna ett frölosofi med leveransadress Engelberg om det funkar. Kram sara

Svar: Absolut, bokar ett Frölosofi åt er som levereras lördag i Engelberg. Hörs på sms om tid!
Anna


Posted by: Anneli

Published 2014-02-20 07:58:22

Hej. Vi beställer gärna ett frölosofi till Engelberg på lördagen. Vilken service att få bröd lev både hemma o på "semestern" :)
Vi ses.

Svar: Tackar för beställningen! Sms:ar ang. tid och plats!
Anna


Posted by: Mamma IB

Published 2014-02-21 10:32:32

Man blir väldigt sugen på dessa bröd. Pappa har surdegskulturer på gång och Jan Hedhs böcker ligger framme med små lappar vid recept som är på gång. Nu blir det lite uppehåll för dig vad gäller bakandet under några veckor. När du kommer tillbaka kanske du får starta nya kulturer. Kramar till vår lilla bagare!

Svar: Jag hoppas på att surdegarna klarar sig i viloläge, sen får jag kicka igång dem igen när jag kommer hem. Kul att det bakas därhemma också, uppvärmning för kursen antar jag...?
Anna


Posted by: Frida

Published 2014-02-21 11:04:52

Åh så härligt gott det låter. Är bortrest i helgen. Funderar du på att baka nästa helg?
Kram

Svar: Hej! Sticker till Afrika på söndag så det blir ett litet uppehåll igen tyvärr... Planerar in en running baker så snart som möjligt efter att jag kommer hem! Ha det gott!
Anna


Posted by: Desiree

Published 2014-02-21 20:54:44

Hej Anna, tack för hälsningen som du lämnade på min blogg. Åh så spännande att du ägnar dig åt att baka en hel del bröd. Det tycker jag är kul och något jag också gärna gör. Jag har dock inte vågat mig på surdegsbrödbakning ännu men känner helt klart att det kliar i fingrarna över att prova. Nu såg jag detta om leverans lite för sent. Men jag vill väldigt gärna prova några av dina bröd till nästa gång du levererar. Väldigt orginellt sätt att leverera också. Kommer fortsätta kika in på din blogg här. Har du hittat gramhamsmjöl här förresten? Jag har ju nämligen hittat färdigbakade grahamsbröd men inte grahamsmjöl.
Trevlig helg.

Svar: Hej Desiree! Jag försöker få till en running baker-omgång snart igen (ska dock bort ett par veckor nu, men håll utkik på bloggen)! Du får gärna tipsa andra också som du tror kan vara intresserade. Jo, jag har hittat grahamsmjöl, det finns en jättebra kvarn utanför Basel - Mühle Maisprach som har väldigt fint mjöl! Om du inte har varit där så är det värt en utflykt: http://www.graf-muehle.ch/ Ha en skön söndag!
Anna

Comment this post
Will not be published

brevfranbageriet ELSEWHERE

    Follow me on  Bloglovin Kolla mitt inspirationsgalleri på Pinterest




CATEGORIES



ARCHIVE




THE BAKER

My profile pictureI am a Swede living in Switzerland and I love to make bread, especially slow sourdough bread. One day I want to open my own bakery and meanwhile I am exploring and experimenting with recipes and techniques to collect as much knowledge as possible. The blog is my note board to keep track of all I want to learn.



    Matbloggstoppen