Torsdagskväll och bakplanering

Published 2013-10-31 in General,

Torsdagskväll. Det är min fredagskväll. Jag är ledig på fredagar. Det är en väldig fördel när man gillar att baka bröd som ska bakas med surdegar, fördegar, och jäsas länge. Jag har just skrivit ner helgens bakprojekt på en lapp. Ska ju som sagt bakas till whiskeyprovningen på lördag och jag har just har bestämt mig för att det blir vita "brownies" (gjorda på vit stället för brun choklad) med valnötter och whiskeyganache (= glasyr på grädde och choklad). Lägger upp recept och bild när de är klara. Vet inte var jag ska göra av bröden, men jag planerar att baka syrliga rågbröd och dinkelbröd med vallmofrön både inuti och utanpå. Dags att mata surdegarna.

Comments


Posted by: Lisa

Published 2013-11-01 06:59:29

Åh vita brownies lät gott! Önskar jag kunde vara med och smaka!

Comment this post
Will not be published

brevfranbageriet ELSEWHERE

    Follow me on  Bloglovin Kolla mitt inspirationsgalleri på Pinterest




CATEGORIES



ARCHIVE




THE BAKER

My profile pictureI am a Swede living in Switzerland and I love to make bread, especially slow sourdough bread. One day I want to open my own bakery and meanwhile I am exploring and experimenting with recipes and techniques to collect as much knowledge as possible. The blog is my note board to keep track of all I want to learn.



    Matbloggstoppen