The running baker - plommonbröd, kamutbröd och grovt rågsurdegsbröd

Published 2013-12-11 in The running baker,

The running baker's andra leverans sker på fredag 13 december!
Jag bakar och springer, du betalar och njuter! På fredag kommer jag att baka:
  • 2 st saftiga och pompösa plommonbröd (på mixade plommon) med solrosfrön och rågsurdeg
  • 2 st kamutbröd med "riktig brödsmak" och högt näringsvärde, bakat på rågsurdeg och kamutvete - en urgammal vetesort ursprungligen från Egypten. Mina bröd bakas på kamutmjöl odlat utanför Basel.
  • 2 st grova rågsurdegsbröd kryddade med kummin. Grovt, syrligt och nordiskt på något vis.
Pris: 5 franc per bröd.
Leveranstid: fredag 13 december mellan kl 15-18.
Du säkrar ditt/dina bröd genom att skriva en kommentar till det här inlägget med vad du vill ha, när du vill ha det och var du bor! Jag konfirmerar din beställning. 
 


On request I am also posting this message in English:
The running baker's second delivery takes place on Friday 13th December!
I bake and run, you pay and enjoy! On Friday I will be baking:
  • 2 pompous prune breads (made with mixed prunes) with sunflower seeds and rye sourdough
  • 2 kamut breads with "real bread flavour" and high nutritional value, made with rye sourdough and kamut flour - a very old kind of wheat, originally from Egypt. My breads are made on kamut flour from outside Basel.
  • 2 rustic rye sourdough breads with caraway. A bit of nordic feel to these breads.
Price: 5 francs per bread
Delivery time: Friday 13th December between 3-6 pm
You secure your bread/s by writing a comment to this post indicating which bread/s you want, when you want it and where you live! I will confirm your order.
 

Comments


Posted by: Olof

Published 2013-12-11 21:21:35

Levererar du till zürich? :)

Svar: Det är nog i längsta laget... Till vilken perrong du vill på Basel SBB dock! :)
Anna


Posted by: Erik Bergstrand

Published 2013-12-11 22:03:10

Jao!

Vi bokar gärna två, ett plommon och ett kamutbröd om det går bra..vi vill ju inte att du ska behöva springa ett helt marathon på fredag!!


Posted by: Olof

Published 2013-12-12 08:34:08

Hmm, åker direkt från Pratteln. Jag får vänta till nästa år!


Posted by: Lucia

Published 2013-12-13 00:18:43

Jag tar gärna ett plommonbröd. Hemma typ fyra Tiden. Smsar när jag åker från jobbet. Kram

Svar: Härligt! Du får det sista plommonbrödet! Exakt leveranstid bestäms över sms!
Anna


Posted by: Henrik

Published 2013-12-13 12:47:10

Hej Anna,

Misstänker att ditt bröd för denna helg är slut vid det här laget. Det brukar ju gå undan..

Jag tänkte iaf höra om det finns någon möjlighet att komma över ett bröd trots att jag är så sent ute?

Worth a try...

Hälsn,
Henrik

Svar: Henrik, för dig finns alltid ett bröd! Jag har rågsurdegsbröd kvar, som kontrast till det vita du beställde förra veckan. Leveranstid strax innan 17, passar det?
Anna

Comment this post
Will not be published

brevfranbageriet ELSEWHERE

    Follow me on  Bloglovin Kolla mitt inspirationsgalleri på Pinterest




CATEGORIES



ARCHIVE




THE BAKER

My profile pictureI am a Swede living in Switzerland and I love to make bread, especially slow sourdough bread. One day I want to open my own bakery and meanwhile I am exploring and experimenting with recipes and techniques to collect as much knowledge as possible. The blog is my note board to keep track of all I want to learn.



    Matbloggstoppen