Bakuppdrag till whiskeyprovning

Published 2013-10-29 in Baking,

På lördag ska vi på whiskeyprovning. Jag tycker nuförtiden att det kan vara riktigt gott med whiskey och nu när den mörkare delen av hösten tågat in så känns det som en väldigt trevlig aktivitet på en lördagskväll. Jag nästan hoppas att det kommer att regna, det hade passat konceptet. Det roligaste av allt med whiskeyprovningen är att jag av värden fått i uppdrag att baka något sött som passar till whiskey. Hmm...något chokladigt känns ju spontant som en bra idé. Ska fundera vidare på det. Lägger upp bild och recept på resultatet (ifall det blir gott...)
 
Funderar på hur mycket sötebröd jag skulle vilja ha på mitt bageri. Bröd är ju den stora passionen, men man vill ju att alla ska hitta nåt de är sugna på...ska fundera även på det och lägga upp provbakningsprojekt här på bloggen. 
 

Comments


Posted by: Baktant

Published 2013-10-29 19:36:43

Jag har hört att princesstårta fångar rökiga toner i malten på ett ytterst oväntat sätt!


Posted by: Karin

Published 2013-10-29 22:05:33

Hej och grattis till bloggen :) Ser så fin ut och bäst av allt; resan har börjat!
Jag tycker ni skippar princesstårtan på lördag.. Jag tycker inte heller att du ska baka sött i bageriet, det tar mest tid och dåligt betalt, som en vis kvinna en gång informerade oss om. Eventuellt fikabröd till företag. Så tycker jag, iaf till att börja med.
Lycka till med allt, jag finns här i bakgrunden och är glad att vara med från början på din väg till bageriet!
Kram Karin

Svar: Tack vännen!
Anna


Posted by: Lisa

Published 2013-11-01 15:44:19

Kanske något du kan fylla de där små bakformarna vi köpte på julmarknaden...

Svar: Bra ide!
Anna

Comment this post
Will not be published

brevfranbageriet ELSEWHERE

    Follow me on  Bloglovin Kolla mitt inspirationsgalleri på Pinterest




CATEGORIES



ARCHIVE




THE BAKER

My profile pictureI am a Swede living in Switzerland and I love to make bread, especially slow sourdough bread. One day I want to open my own bakery and meanwhile I am exploring and experimenting with recipes and techniques to collect as much knowledge as possible. The blog is my note board to keep track of all I want to learn.



    Matbloggstoppen